Пет принципа при обучението на възрастни обучаеми


Мотивациите за учене се развиват с напредването на възрастта; а за преподавател за възрастни преподаването може да бъде още по-трудно без основно разбиране на теорията за обучението на възрастни.
Малкълм Ноулс, пионер в образованието за възрастни, популяризира концепцията за пет стратегии за обучение на възрастни, която гласи, че учениците учат най-добре, когато:
1. Възрастните разбират защо нещо е важно да се знае или прави.
2. Възрастните имат свободата да учат по свой собствен начин.
3. Ученето е с опитване.
4. Времето е подходящо за тях да се научат.
5. Образователният процес е положителен и обнадеждаващ.
Тази публикация разбива всеки принцип, описан по-горе, и подробно обяснява защо това е важен метод за ефективно обучение на възрастните.
Уверете се, че възрастните разбират защо нещо е важно да се знае или прави.
Когато навлезем в зряла възраст, много от нас избират да учат, за да постигнат лични и / или кариерни цели. Възрастните ученици са специални, защото стъпват в клас с желание да учат. Те са там, за да научат нещо ново или да се сертифицират в определена област.
Този принцип не е за това защо възрастните седят във вашия клас и искат да попият вашите знания, а по-скоро защо всеки компонент от курса, който преподавате, е важна част от учебния процес.
Възрастните имат свободата да учат по свой собствен начин.
Много възрастни могат да си спомнят, че са израснали само един тип учебен стил; това се определя главно от предпочитания от техните учители метод на преподаване. Като възрастен ученик обаче може да разберете, че предпочитате различен стил на обучение или комбинация от трите.
Визуални обучаеми
Визуалните учащи предпочитат да им се показва урок чрез графики, диаграми и илюстрации. Те разчитат на това, което инструкторът прави и често седят в предната част на класната стая, за да избегнат зрителни препятствия. Най-добрата форма на комуникация е осигуряването на работни листове, писане на бяла дъска и използване на фрази като „Виждате ли как работи това?“
Слушащи учащи
Слушащите учат внимателно слушайки всички звуци, свързани с урока. „Кажи ми“ е мотото им. Те ще обръщат голямо внимание на звука на гласа ви и на всички негови фини послания и ще участват активно в дискусии. Можете да общувате най-добре с тях, като говорите ясно, задавате въпроси и използвате фрази като: „Как ви звучи това?“
Сетивни обучаеми
Сетивните обучаеми трябва физически да направят нещо, за да го разберат. Мотото им е „Позволете ми да го направя.“ Те се доверяват на своите чувства и емоции относно това, което учат и как го преподавате. Сетивните обучаеми са онези ученици, които ще станат и ще помогнат на инструкторите с ролеви игри в класната стая.
Можете да общувате най-добре със сетивни учащи, като включите доброволци; позволете им да практикуват това, което учат, и използвайте фрази като „Как се чувствате по този въпрос?“
Типът обучаем, който съставя вашата класна стая, може лесно да бъде идентифициран чрез провеждане на кратко оценяване на стила на обучение в началото на класа. Тази оценка ще бъде от полза за вас и учениците и ще позволи на вас и вашите ученици да бъдете успешни. Тази информация ще бъде толкова ценна за ученика, колкото и за вас.
Автор: Талиша Холмс, източник https://generalassemb.ly/blog/principles-teaching-adults/

Scroll Up